My photo
salam perkhabaran sehalus angin seni... dengar,lihat,rasai setiap titik-titik kehidupan ku dalam rancah teater kehidupanku yang bernama diari seorang designer.. salam puisi chenta terunggul.

Thursday, April 8, 2010

diriku

aku hanyalah insan biasa yang tak mampu lari dari kesilapan...
kadang-kadang bila kebahgiaan muncul pasti ade kesedihan yg mula menyelumbungi diri..
adakah kesedihan itu dan mula cemburui waktu kebahgiaan muncul...??

adakah setiap kebahgiaan itu wajib adanya kesedihan?
perlukah suma ini?
madah manusia berkata
"kalau tiada kesedihan itu pasti kebahgiaan tiada"
namun aku tertanya-tanya adakah mesti atau wajib kesedihan itu perlu hadir?
perlukah kebahgiaan itu dirosakkan atas dasar pergaduhan dan sakit hati?

manusia penuh dengan sifat2 ego dan sifat2 yang tak boleh dijangka..
ku mohon kepada tuhan agar berkati la hidupku..
jangan biarkan suma ini berlaku lagi..
alhamdulilah.berkat gigih usaha aku..
tuhan mula tunjukkan jalan itu sedikit demi sedikit..
mengalir air mata tika mengingati saat2 yang berlalu..
pahit dan manis..duka dan sakit..
sumanya bagaikan mimpi yang hanya datang sebelum matahari muncul kembali dalam hari-hariku..

tersentak dan tersedar dari mimpi..
mengalir lagi air mata ini.
bukan kerna kesedihan yang menyelubungi diri,namun kegembiraan yang seketika aku lalui menyebabakan aku lebih tabah menhadapi hari-hari yang mendatang...

kepada mereka yang diluar..maafkan diriku jika selama ini aku hanya melakukan kesilapan..
yang baik datang darinya yang buruk datang dari diriku sendiri..
ku lebih rela bersendirian begini kerna aku lebih menghargai diriku..

terima kasih pada suma yang selama ini bersama-samaku..
aku amat menghargai...
aku sayangi mereka sume..
puitis ini bukan untuk ditujukan pada sesapa.tapi hanya kesedaran untuk memperbaiki kesilapan yang aku,kita,kami telah lakukan..
semoga tuhan itu memberkati hidup kita..
semoga berjaya pada final exam yang akan datang...
salam sehalus seni dari an murasaki...





No comments:

Post a Comment