My photo
salam perkhabaran sehalus angin seni... dengar,lihat,rasai setiap titik-titik kehidupan ku dalam rancah teater kehidupanku yang bernama diari seorang designer.. salam puisi chenta terunggul.

Monday, October 19, 2009

betul ke ngan ape yg aku wat selama neyh..??

 


 chenta???
Aku bukan mudah nak lupakan orang yang aku sayang...
Aku bukan jenis yang touch and go...
Aku bukan macam tu , Sekali aku dah sayang kat orang tu selama-lamanya aku sayang...
Tapi Tuhan tidak menjanjikan hari-hari aku tanpa sakit , tertawa tanpa kesedihan , matahari tanpa hujan tetapi dia menjanjikan kekuatan untuk hari itu , kebahagiaan untuk air mata dan terang dalam perjalanan...
Kekecewaan bagai polisi tidur , ini akan melambatkan tetapi aku akur selanjutnya akan menikmati jalan rata...
Akan ku teruskan melangkah ketika aku kecewa,kerana aku tidak memperolehi apa yang aku kehendaki,
Aku terima dan bergembira walaupun aku di dalam kekalutan , kerana tuhan sedang memikirkan sesuatu yang lebih baik untuk diri aku..
Mungkin di saat terjadi atau berlaku sesuatu pada aku , baik atau buruk , di pertimbangkanlah hikmah di sebaliknya… Ada suatu hikmah di sebalik setiap kejadian dalam kehidupan , yang mengajar aku bagaimana lebih sering kali tertawa atau tidak terlalu keras menangis..



4 comments:

  1. be urself...
    be strong..
    i know u can go thru with everything tht come along ur way to success..!!

    ReplyDelete
  2. cinta dtg dan pergi.. kita yang tetap tinggal.. kesabaran selalu diuji... tiang utuh lagi boleh runtuh... yang pasti .. cinta jangan biar dia pergi.. kelak sepi menyelubungi hati

    ReplyDelete
  3. cinta yg hakiki ialah cnta kpd tuhan...
    cnta kpada mnusia tu hanya smentara...
    terpulang pada kita untuk menilai dan memilih jalan yg terbaek wat dri kita sndiri...

    ReplyDelete